سازمان «صدای یهودیان حامی صلح» از بازداشت بیش از ۳۰۰ معترض به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا خبر داده است

«کاپیتول هیل» به پادگان نظامی تبدیل شد / بازداشت۳۰۰ معترض به نتانیاهو در کنگره آمریکا

به گزارش قدس آنلاین در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز (چهارشنبه) در کنگره آمریکا سخنرانی کند، خشم عمومی به دلیل جنگ خونین در غزه و نسل کشی فلسطینیان باعث تحریم گسترده این مراسم از سوی قانونگذاران ایالات متحده شده است. همزمان صدها تن از هواداران فلسطین در اعتراض به سفر «بنیامین نتانیاهو» به آمریکا، در داخل ساختمان کنگره (کاپیتول هیل) دست به تحصن زدند. سازمان «صدای یهودیان حامی صلح» نیز از بازداشت بیش از ۳۰۰ معترض به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا خبر داده است. تظاهرکنندگان با ورود به ساختمان کنگره شعارهایی در حمایت از فلسطین سردادند. این تظاهرکنندگان لباس‌هایی به تن داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "به تسلیح اسرائیل پایان دهید." همچنین آنها شعار می‌دادند: به نام ما یهودیان این کار را نکنید. بگذارید غزه زنده بماند. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه این افراد خواستار توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی بودند، نوشت: «حصاری در اطراف ورودی ساختمان کنگره و هتل محل اقامت نتانیاهو کشیده شده است».

طبق این گزارش، پلیس کنگره و نیروهای امنیتی سرویس مخفی آمریکا فعالیت‌های تفتیش و حفاظت در حین حضور نتانیاهو در واشنگتن را تشدید کرده‌اند. خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش داد: «پلیس کنگره آمریکا تظاهرات‌کنندگانی را که برای اعتراض به سخنرانی نتانیاهو و درخواست پایان جنگ غزه وارد ساختمان کنگره شده بودند، دستگیر کرد».

«کاپیتول هیل» به پادگان نظامی تبدیل شد / بازداشت۳۰۰ معترض به نتانیاهو در کنگره آمریکا

اخلال‌گری در سخنرانی نتانیاهو تحمل نخواهد شد!

روز دوشنبه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به قانونگذاران کسانی را که اقدام به اخلال در سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره کنند به دستگیری و تعقیب قضایی تهدید کرده بود. جانسون در این نامه خاطرنشان کرده که حضور نیروهای پلیس هنگام سخنرانی نتانیاهو در داخل مجلس نمایندگان و در اطراف ساختمان کنگره افزایش خواهد یافت. در این نامه آمده است: «تمامی اعضا بایستی به میهمانانشان اطلاع دهند که هرگونه اخلال در رویه‌های مجلس نمایندگان تخطی از قانون خواهد بود و ممکن است خاطیان را در معرض تعقیب قضایی قرار دهد.»

جانسون روز جمعه هم گفته بود که عده‌ای از قانونگذاران دموکرات  ممکن است تلاش کنند سخنرانی هفته آینده بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا را تحریم یا به هم بزنند. وی تهدید کرده بود این نماینده‌ها در صورتی که لازم شود دستگیر خواهند شد!

جشنی برای پاکسازی قومی فلسطینیان در غزه

همزمان پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یکی از نمایندگان کنگره خبر داده بود که امروز بین ۵۰ تا ۱۰۰ نماینده در سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره حضور نخواهند یافت. از سوی دیگر منابع خبری اعلام کرده‌اند که «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز قصد ندارد در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حضور پیدا کند. بنابراین سناتور بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، ریاست جلسه مشترک کنگره برای سخنرانی نتانیاهو را بر عهده خواهد گرفت.  کامالا هریس در حالی در نشست مشترک کنگره حضور پیدا نخواهد کرد که او طبق قوانین وظیفه مدیریت این جلسه را بر عهده دارد. برخی از گزارش‌ها حاکی است که هریس ممکن است در هنگام سخنرانی نتانیاهو در سفر باشد.

سناتور «پتی موری»، که ریاست موقت سنا را بر عهده دارد نیز عنوان کرده است از ریاست جلسه سخنرانی نتانیاهو خودداری خواهد کرد.  موری ضمن تاکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی گفت: «من به تلاش خود برای رسیدن به چنین آتش‌بسی در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه خواهم داد.»

برخی دیگر از قانونگذاران حزب دموکرات نیز بحران انسانی در غزه را دلیل عدم تمایل برای شرکت در جلسه سخنرانی نتانیاهو عنوان کرده‌اند. جف مارکلی،‌ سناتور دموکرات آمریکایی ایالت اورگن از جمله قانونگذارانی است که به دلیل مخالفت با مواضع نتانیاهو در نوار غزه حضور در جلسه روز چهارشنبه را تحریم کرده است.  او در پیامی در شبکه ایکس گفته است: «استراتژی جنگی نتانیاهو بیش از ۱۲ هزار زن و کودک را به کشتن داده و باعث ایجاد گرسنگی گسترده شده است. او نجات سیاسی خود را بر آزادی اسرا ترجیح داد. او نباید در کنگره تریبونی داشته باشد.»

«برنی سندرز» سناتور ارشد مجلس سنای آمریکا با اشاره به اینکه «دیوان کیفری بین‌المللی احتمالاً به زودی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کند» تأکید کرد که دعوت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا مایه شرمساری است و با تاسف به آن نگریسته خواهد شد.

رشیده طلیب، تنها نماینده فلسطینی تبار کنگره در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: سخنرانی نتانیاهو در کنگره جشنی برای پاکسازی قومی فلسطینیان در غزه است. بی تردید روز غمگینی برای دموکراسی آمریکا خواهد بود زمانی که هم قطاران من در کنگره اقدام به زدن لبخند به فردی می‌کنند که مرتکب جنایت جنگی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.